Pedagogiek. 

In het tweede jaar zijn wij begonnen met het volgen van pedagogiek lessen. Pedagogiek is de wetenschap die zich bezighoudt met de opvoeding en ontwikkeling van kinderen en jongeren. Het bestudeert hoe mensen opgroeien, leren en zich sociaal en emotioneel ontwikkelen. Pedagogiek richt zich niet alleen op opvoeding in gezinnen, maar ook op onderwijs, jeugdzorg en andere vormen van begeleiding. Het doel is om te begrijpen hoe opvoeding en educatie kunnen bijdragen aan een gezonde en evenwichtige ontwikkeling van het kind.

Naast dat wij veel theoriestof hebben gehad tijdens de les, hebben we ook veel leuke opdrachten mogen doen. Waarbij je kennis voor het vak alleen maar meer vergroot. 

Opdrachten/resultaten. 

Opdrachten van pedagogiek.

Hier onder staan een paar afbeeldingen van de opdrachten van pedagogiek. 

Resultaten. 

Tijdens het volgen van de lessen en het opslaan van de vele theorie die we als klas kregen. Hebben wij ook toetsen gemaakt. De toetsen hadden wij om de 10 weken en ging dan over bepaalde hoofdstuk die wij in de 10 weken hebben gesproken. 

 

Periode 1. 

Behaald

Periode 2.

Behaald

Periode 3. 

Behaald

Periode 4.

Behaald 

Periode 5

Behaald

Hele boek examen.

Behaald

 

(Mijn versneld opdracht voor Pedagogiek.) 

pedagogiek (versneld opdracht).docx

 

Didactiek 

Naast dat wij in het tweede jaar zijn begonnen met volgen van pedagogiek. Zijn wij ook begonnen met de lessen van didactiek. Didactiek is de wetenschap en kunst van het onderwijzen. Het gaat over de manier waarop onderwijs wordt gegeven, welke methoden en technieken daarbij worden gebruikt, en hoe leerlingen het beste kunnen leren. Didactiek richt zich op het ontwerpen, uitvoeren en evalueren van lesactiviteiten om het leerproces zo effectief en efficiënt mogelijk te maken. Het is dus de toepassing van pedagogische kennis in het onderwijs.

Opdrachten/resultaten. 

Opdrachten van didactiek. 

Hier onder staan een paar afbeeldingen van de opdrachten van didactiek. 

Resultaten. 

Tijdens het volgen van de lessen en het opslaan van de vele theorie die we als klas kregen. Hebben wij ook toetsen gemaakt. De toetsen hadden wij om de 10 weken en ging dan over bepaalde hoofdstuk die wij in de 10 weken hebben gesproken. De toetsen van pedagogiek en didactiek waren altijd samen. De toets bestond dan uit bijvoorbeeld 20 vragen van pedagogiek en dan 20 vragen van didactiek. 

 

Periode 1.

Behaald

Periode 2. 

Behaald

Periode 3. 

Behaald

Periode 4.

Behaald 

Hele boek examen.

Behaald

 

(Mijn versneld opdracht voor didactiek.)

Didactiek (versneld opdracht).docx

Loopbaan competenties. 

In de eerste jaar van de opleiding zijn we begonnen met het volgen van burgerschap. In het derde jaar zijn wij als leerlingen  daar in tegen begonnen met het volgen van de les loopbaan competenties. 

 

Opdrachten/verschil tussen loopbaan en burgerschap. 

Opdrachten die we gemaakt hebben bij loopbaan competenties. 

(De opdrachten van loopbaan) 

Loopbaan en Burgerschap 20242025.docx

 

Verschil tussen loopbaan competenties en burgerschap. 

Het verschil tussen loopbaancompetenties en burgerschap ligt in hun focus en toepassing. Kortom, loopbaancompetenties richten zich op professionele vaardigheden, terwijl burgerschap draait om maatschappelijke betrokkenheid en verantwoordelijkheden.